Podcast

Jag har nu börjat jobba med att få igång en Podcast som handlar om film.

Jag och min klasskompis Marcus har redan spelat in en podcast, som ska musikläggas imorgon, och förhoppningsvis också komma ut för lyssning imorgon.

Jag kommer fortsätta med att lägga ut mina presentationer av filmer, och podcasterna kommer finnas tillgängliga när vi får tid att spela in några.

Vi använder skolans ljudläggningsrum till att spela in vår Podcast. Vi pratar om vad som händer på skolan, vilka produktioner vi håller på med, eller har slutfört. Vi har gäster i form av elever eller lärare som pratar om hur det är att gå på skolan, och även vilka filmer dessa personer gillar.

Vi tar upp filmnyheter, diskuterar dessa, rescenserar filmer. Vi pratar om filmer vi sett nyligen, diskuterar dessa, och en hel del annat. Tanken bakom är väl helt enkelt att vi ska underhålla filmintresserat folk, men även att en del vardagliga grejer ska komma med som kan få alla att dra på smilbanden.

När dessa podcasts väl börjar ploppa upp hoppas jag att det finns folk som är intresserade av att lyssna. Till en början blir det kanske inte världsbäst, eftersom både jag och Marcus inte har någon tidigare erfarenhet av att prata i "radio", men det kommer antagligen bli bättre när vi blir lite varmare i kläderna.

Fram till dess
Ha't bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0