Inköp

Som ett första lite mer "personligt" inlägg, ska jag visa vilka filmer jag köpte häromdagen.

Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy - Hämden, Sympathy for Lady Vengeance.

Dessa tre filmer.
Det är Hämnarens Resa (Sympathy for Mr. Vengeance), Lady Vengeance (Sympathy for...) och There Will Be Blood.

Det har varit ett tag sedan jag köpte film, på grund av aningen sämre ekonomi. Men nu hade jag tre hundralappar över, och kände att det var dags för ett nytt inköp.
Den första jag köpte var Lady Vengeance. En film jag redan sett, och egentligen bara tyckte om så där. Anledningen till att jag köpte den är för att jag vill ha hela hämnd-trilogin.
Vilket leder mig till nästa film, nämligen Hämnarens Resa. Jag hade aldrig sett den ute i affärerna, och  jag har letat efter den i vem vet hur länge? Detta är den första delen i Park Chan-Wooks trilogi, och jag har velat se den otroligt länge. Det roliga var att jag hade laddat hem filmen kvällen innan. Jag blev ganska glad när jag kunde åka hem och bara radera den från datorn.

Detta innebär nu att jag har hela hämd-trilogin, eftersom jag hade Oldboy sedan innan.

Mr. Vengeance, Oldboy, Lady Vengeance.
Där har ni min stolta trilogi. Nu fattas bara att jag ska hitta Hämnarens resa i Steelbook, som de andra två är.

Den tredje och sista filmen jag köpte var There will be blood. En av de Oscar-vinnande filmerna från 2007. Jag har velat se den sedan den kom ut, men aldrig riktigt fått möjligheten. Paul Thomas Anderson står för regin, och jag har sett alla förutom en av hans tidigare stora filmer. Magnolia och Punch Drunk Love, som jag rescenserat här på bloggen, är hans tidigare. Den jag inte har sett är Boogie Nights.
Vi såg denna film i filmvisningssalen på A7 i Torsdags, och det var ett fantastiskt inköp. En sådan film man inte vill gräva efter anledningar i, utan man bara sätter en femma rakt på. Fantastisk film!

Så där, då har ni fått ett lite mer personligt film-inlägg. Tala gärna om ifall ni uppskattar dessa, så kanske jag fortsätter med att trycka in lite bilder från filmsamlingen.

Tack till er som läser!

Ha't bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0