Sportlov

Så här i lov-tider så tycker man att antalet filmer man ser borde skjuta i höjden, men så har inte varit fallet för mig. Än så länge har jag inte sett en enda film, som jag inte tidigare har sett.
Jag tog med mig en hel del filmer hem från Gotland, eftersom samlingen börjar bli stor, och inte får plats på hyllan i min lilla lägenhet i Visby. Bland dessa har jag lyckats få min bror att se en än så länge. Denna film var Delicatessen. En film av Jean-Pierre Jeunet, han som tidigare regisserat Amelie från Montmartre och En långvarig förlovning.

De andra filmer jag dragit med mig hem är bland annat Katt på hett plåttak som jag skrivit om tidigare här på bloggen. Jag har även tagit hem The outlaw Josey Wales, Breathless, Elefantmannen, Bonnie and Clyde, Mannen med oxpiskan m.fl.

Dessa ska jag lämna här hemma i Skåne när jag åker tillbaka till ön, och hoppas att min bror hinner se dem under de tre veckor jag kommer vara på ön innan jag kommer hem igen.

Sedan har jag och min bror fått för oss att skriva ner alla roliga sketcher man kan få för sig att komma på. Får man ihop tillräckligt många så är det faktiskt lönt att filma in det. Även om det inte blir så roligt för utomstående, så är det förbannat roligt att filma det.
Om det är någon som har en rolig idé på en sketch på kanske 1-2 minuter, så lägg gärna en kommentar här, så kanske vi filmar det en vacker dag.

Vad gäller Podcasten så fick vi inte upp den innan lovet, eftersom ettorna ockuperade ljudrummet då de ljudlade sina animationsprojekt. De hade premiär kl. 10 i fredags, men då jag skulle flyga hem runt kl. 13 så hann jag varken se den, eller få ut Podcasten. Så när den väl kommer ut, efter lovet, kommer den vara en aning föråldrad, men så får det bli.

Sedan har det varit en Oscar-gala, som jag tyvärr missade. Här hemma har jag inte möjlighet till att se kanal 9, så det blev till att läsa vilka som vann efteråt. Ännu ett "tyvärr" är att jag inte sätt Slumdog Millionaire än. Den kammade ju hem en hel del. Jag har även The Wrestler att se fram emot. Darren Aronofsky som regisserat den filmen har även gjort The Fountain som jag också skrivit om på bloggen.
Så jag fattas några Oscar-filmer, men de ska ses någon dag de också.

En liten uppdatering på läget fick ni där.
Tack till er som läser!

Ha't bra!

Kommentarer
Postat av: ziddy

Hej!



Eftersom du skriver om Delicatessen så måste jag ju fråga om du sett Jeunets "De förlorade barnens stad"? Om inte så har du verkligen nåt att se fram emot!

2009-03-05 @ 19:02:10
URL: http://blogg.passagen.se/ziddy
Postat av: Havasi

Nej, den har jag inte sett, så nu har jag något att se fram emot! Tack för kommentaren!

2009-03-06 @ 12:27:12
URL: http://havasi.blogg.se/
Postat av: ziddy

Jag tror att du som pluggar film kommer se än mer storhet i den än jag, kanske. Den är fantastiskt filmad. Btw så skulle jag inhandla The Fall (blev inspirerad av din recension), men den fanns inte på DVD enligt Discshop? Var fick du tag på den? Bonustips förresten: Pans Labyrint, men den kanske du sett.



Ha en bra helg!

2009-03-06 @ 19:48:53
URL: http://blogg.passagen.se/ziddy
Postat av: Havasi

Jag försöker så gott jag kan att inte se film annorlunda bara för att jag studerar film. Det är något man ska värdera som enbart filmintresserad, att man inte besitter kunskapen bakom filmen.

The Fall fick jag ner på den fula vägen, nämligen nedladdning. Jag har letat efter den på DVD dock, men jag har inte hittat den någonstans. Det verkar ha varit en film som blivit lite undangömd, av någon anledning.

Pans Labyrint äger jag själv i 2-disc-utgåva, och det är en mycket bra film!



Ha en fortsatt bra helg!

2009-03-07 @ 00:55:27
URL: http://havasi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0