APU

Hej, alla läsare!

Här kommer ett allmänt inlägg, om vad som händer just nu, i min egen lilla filmvärld.
Med start imorgon, och två veckor framåt, kommer jag befinna mig på APU (Arbetsplatsförlagt utbildning). Just denna gång kommer jag att vara på Zeta Display i Malmö, där min far och bror också arbetar.
Företaget jobbar med att sätta ut reklamskärmar i butiker. De tillverkar också de små filmer som visas på skärmarna. Där kommer jag in. Jag kommer alltså sitta med de som jobbar med det kreativa på företaget.

Efter dessa två veckor har jag ett påsklov. Så först jobbar jag i två veckor, och kommer hem relativt sent, runt 1900, varje dag. Sedan är jag helt ledig i en vecka, där jag hoppas få se ett antal filmer.
Även denna gång har jag med mig en väska full med film, eftersom jag börjar få fullt hemma på Gotland.
Det var dock inga speciella filmer denna gången, eftersom alla som min bror var intresserad av kom med hem förra gången.

Igår såg jag en Disney-film som jag tidigare missat. Aristocats, vilket var passande, då jag tycker om katter väldigt mycket. En positiv överaskning, till skillnad från Törnrosa, som jag såg för inte så länge sedan. Nu har jag inte så många disney-filmer kvar, som jag tidigare aldrig har sett. Jag räknar då de klassiska.

Det har inte blivit mycket film på sistone över huvud taget. Jag såg dock en intressant film här om dagen, som jag tyckte mycket om. Aguirre - Guds vrede, Werner Herzog och Klaus Kinskis första regi-skådespelar-samarbete tillsammans. Jag köpte boxen med alla deras filmer, inklusive dokumentären Min Bäste ovän.
Eftersom Aguirre vart så otroligt bra (Betyg fem!), så förväntar jag mig fler bra filmer. Jag ska se dem i ordningen de gjordes, och avsluta med dokumentären.

Där fick ni en liten uppdatering.
Jag hoppas ni tycker om bloggen!

Ha't bra!

Kommentarer
Postat av: bûlonowitz

har du inte sett aristocats förut? fan vad gjorde du när du var liten? har du blivit nå pro på AE föresten?

2009-03-27 @ 10:38:01
Postat av: Havasi

Ja, jag gjorde väl allt utom att se Aristocats, haha! Nja, pro vet jag inte, men jag har lärt mig en hel del. Jävligt överlägset program!

2009-04-09 @ 10:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0